KOMUNIKAT Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Strzyżowie DO WŁAŚCICIELI I ZARZĄDCÓW OBIEKTÓW BUDOWLANYCH

W związku z rozpoczętym sezonem grzewczym 2019 - 2020, oraz możliwością zaistnienia przypadków zatruć tlenkiem węgla, przypominam właścicielom i zarządcom obiektów budowlanych, a szczególnie budynków jednorodzinnych i wielorodzinnych oraz zamieszkania zbiorowego, o obowiązku poddawania obiektów budowlanych kontrolom okresowym stanu technicznego zgodnie z wymogami art. 62 ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późniejszymi zmianami), a w szczególności o konieczności sprawdzania stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) i instalacji gazowej (jeżeli istnieje).

Kontrole stanu technicznego przewodów kominowych powinny przeprowadzać, w odniesieniu do przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych, osoby posiadające kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim bądź osoby posiadające uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności, natomiast w odniesieniu do kominów przemysłowych, kominów wolno stojących oraz kominów i przewodów kominowych, w -których ciąg kominowy jest wymuszony pracą urządzeń mechanicznych, wyłącznie osoby posiadające uprawnienia budowlane lub odpowiedniej specjalności. Kontrole stanu technicznego instalacji gazowych mogą przeprowadzać osoby posiadające właściwe uprawnienia budowlane lub kwalifikacje wymagane przy wykonywaniu nadzoru nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci gazowych.

Czytaj więcej: KOMUNIKAT Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Strzyżowie DO WŁAŚCICIELI I ZARZĄDCÓW...

Komunikat Marszałka Województwa Podkarpackiego w sprawie toreb z tworzyw sztucznych

Przedsiębiorcy prowadzący jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową, o której mowa wart. 40a ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, powinni uzyskać wpis do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BOO) na wniosek.
Obowiązek ten, należy wypełnić do dnia 31 grudnia 2019 r. składając do marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzib podmiotu, wniosek o wpis do rejestru, o którym mowa wart. 49 ust. 1 ustawy o odpadach.
Marszałek województwa, dokonując wpisu do rejestru, utworzy indywidualne konto przedsiębiorcy w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, jednocześnie zawiadamiając o aktywacji konta, oraz o identyfikatorze (loginie) haśle dostępu do tego konta.
Formularze wniosków są dostępne na stronie internetowej rejestru
https:/rejestr-bdo.mos.gov.pl/web/
Prowadzenie działalności bez wymaganego wpisu do rejestru podlega administracyjnej karze pieniężnej w wysokości od 1 000 zł do 1 000 000 zł.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej Województwa Podkarpackiego pod adresem: www.bip.podkarpackie.pl na ścieżce: BiP - sprawy do załatwienia - Ochrona środowiska.
Ponadto przedsiębiorcy prowadzący jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową są obowiązani do sporządzenia do 15 marca 2020 roku sprawozdania, zawierającego informację o liczbie nabytych i wydanych lekkich i pozostałych toreb na zakupy z tworzywa sztucznego za okres od 1 września 2019 r. do 31 grudnia 2019 r. Sprawozdanie należy wprowadzić do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami przez wypełnienie elektronicznego formularza za pośrednictwem indywidualnego konta.

Bezpłatna infolinia dla Pacjentów

Generalny Inspektorat Farmaceutyczny

Od poniedziałku (15 lipca) dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta – 800 190 590 – dowiesz się, w której aptece kupisz swój lek. Połączenia będą odbierać konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego.

Od poniedziałku (15 lipca) dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta – 800 190 590 – dowiesz się, w której aptece kupisz swój lek. Połączenia będą odbierać konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego.

Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta poinformują Cię o dostępności leku, którego szukasz. Wystarczy, że zadzwonisz pod bezpłatny numer 800 190 590.

Jak połączyć się bezpośrednio z konsultantem od leków?

  • Wybierz bezpłatny numer 800 190 590
  • Zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi Cię o wybór tematu rozmowy
  • Z klawiatury telefonu wybierz cyfrę 3. Wtedy połączysz się z konsultantem, który podpowie Ci, gdzie kupisz lek, którego potrzebujesz.

WAŻNE. Wybierając cyfrę 3, połączysz się z bezpośrednio z konsultantem od leków. Jeśli dzwonisz w innej sprawie, wybierz cyfrę 1 lub 2.

O czym warto wiedzieć dzwoniąc na infolinię?

Z infolinii dowiesz się, w której aptece znajdziesz swój lek. Przed wizytą w aptece upewnij się, że lek jest na miejscu. Numer telefonu do apteki poda Ci konsultant podczas rozmowy.
Pamiętaj, że infolinia informuje o dostępności leków. Nie udziela informacji o dawkowaniu leków, ich zamiennikach oraz nie rezerwuje leków w aptece. O te szczegóły zapytaj swojego lekarza lub farmaceutę.

WAŻNE. Infolinia działa od poniedziałku do piątku, od godz. 8.00 do 18.00.

Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność

Lokalna Grupa Działania C. K. Podkarpacie działająca na terenie gmin:
Czudec, Niebylec, Wielopole Skrzyńskie
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2
„Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”
objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
w zakresie:

1.Zachowanie dziedzictwa lokalnego (konkurs)
Przedsięwzięcie 1.2.1 Rewitalizacja budynków zabytkowych użytkowanych na cele publiczne, obiektów małej architektury, konserwacja pomników historycznych i miejsc pamięci, budynków sakralnych i cmentarzy - 200 000,00.

2. Rozwój rynków zbytów (konkurs)
Przedsięwzięcie 2.2.2 Budowa, modernizacja i/lub wyposażenie obiektów do produkcji bądź sprzedaży produktów/usług lokalnych i/lub z wykorzystaniem odnawialnej energii w prowadzeniu działalności gospodarczej  - 50 000,00.

3. Wzmocnienie kapitału społecznego,  w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych (konkurs)
Przedsięwzięcie 3.1.1  Przystosowanie lub/i wyposażenie miejsc ogólnodostępnych służących aktywizacji zawodowej i społecznej mieszkańców LGD - 150 000,00.

4. Wzmocnienie kapitału społecznego,  w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych (konkurs)
Przedsięwzięcie 3.1.2. Wykorzystanie i promowanie innowacyjnych rozwiązań ułatwiających dostęp do wysokiej jakości działań edukacyjnych - 50 000,00.

Czytaj więcej: Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność